آثار معماری بزرگ مقیاستحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]
آسایش بصریارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالنهای مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانههای دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]
آسایش حرارتیتعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستانهای دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
آسیبپذیریمطالعۀ تطبیقی آسیبپذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]
آموزش برخطعوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
آموزش خلاقوجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
آموزش دانشگاهیبررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
آموزش معماریوجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
آموزش معماریعوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
آموزش معماریبررسی کاربرد روشهای نظریۀ زمینهای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
آنالیز هدانیکتحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]
ا
ارزیابی عملکردمحورتبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
ارزیابی منظرچارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
اصل طراحیاصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
اطوار تاریخ معماریتبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
اقدام پژوهیبازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
اقلیم سردبهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
الگوی انعطافپذیرارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
انگیزش بازیاصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
ایوانبررسی کاربرد روشهای نظریۀ زمینهای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
اوربانتبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
اوربانیزاسیونتبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
ب
بازتوانیبازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
بافتمطالعۀ تطبیقی آسیبپذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]
برنامة آموزشیبررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
بلوار طاق بستانچارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
بناهای آرامگاهیبررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازهای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
پ
پدافند غیرعاملمطالعۀ تطبیقی آسیبپذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]
پدیدة جزیرة حرارتیتأثیر ویژگیهای هندسی عرصههای شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلانشهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
پروژه های شهریتحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]
ت
تاریخ معماریتبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
تاریخ معماریانهتبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
تاریخ نقد معمارینظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
تجربة زیستهتجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
تحقق پذیریتبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
تراکم واحد مسکونیواکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
ترشیزبررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
تغییر و دگرگونیدگرگونی جبهۀ جنوبی عمارت دیوان خانۀ کریمخانی شیراز [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 103-122]
تفرشبررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازهای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
تفکر تأملیفرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
تفکیکارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
تقلید دوسویهوجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
تناسباتبررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازهای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
تهیانتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
توانمندی استادکاران معماری سنتی اصفهانتحلیل ویژگیهای هندسی فرمی در گونهشناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: منارههای منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]
توسعة اقتصاد شهریتحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]
توسعهارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
تئوریهای نقد معمارینظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
ح
حیاط مدرسهتعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستانهای دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
حملۀ هواییمطالعۀ تطبیقی آسیبپذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]
خ
خانه های تاریخیتجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
خیرگیارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالنهای مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانههای دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]
د
دانشگاه هنر اسلامی تبریزتجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
دگرگونی معماریتحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
دمای خنثیتعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستانهای دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
دمای سطح زمینتأثیر ویژگیهای هندسی عرصههای شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلانشهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
ر
ریخت شناسی شهریتأثیر ویژگیهای هندسی عرصههای شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلانشهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
رضایتمندی از محیط مسکونیبرنامهریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایتمندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
روش تفاوت در تفاوتهاتحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]
ز
زلزلهبهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
زمینلرزهبهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
س
سازگاریطبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
سبک یادگیریفرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
سبک زندگیتحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
سیتیتبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
سرپناه اقلیمیبهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
سرفصل دروسبررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
سکونتگاه های روستاییبازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
سلجوقیبررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
سنگ آبادبازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
سوانح طبیعیبهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
ش
شاخص دمای معادل فیزیولوژیکتعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستانهای دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
شهر اصفهانتعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستانهای دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
شهرک سپاهان شهر اصفهانواکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
شهرهای نفتیتحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
ط
طبقهبندیطبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
طراحی خلاقوجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
طرح درسبررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
طرح های شهریتبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
طوفان شنبازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
ع
عرصة اقلیم محلیتأثیر ویژگیهای هندسی عرصههای شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلانشهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
عرصة میانیاصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
فرایند انتقالطبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
فرایند شهری شدنتبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
فرایند طراحیفرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
فراوردههای طراحیفرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
فرمبهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
فیروزآبادبررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
فناوری ساخت منارههاتحلیل ویژگیهای هندسی فرمی در گونهشناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: منارههای منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]
فن تحلیل عرصه های تصمیم گیریبرنامهریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایتمندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
ک
کارشناسی معماریبررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
کارگاه طراحیوجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
کارگاه مجازی طراحیعوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
کتابخانهارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالنهای مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانههای دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]
کریستوفر الکساندرانتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
کرکسیون طراحیوجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
کرمانشاهچارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
کیفیت محیط داخلیواکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
کیفیت محیط مسکونیبرنامهریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایتمندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
کمپانی بیپیتحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
کویدـ 19عوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
کودکاصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
گ
گنبد دوپوستة گسستهبررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازهای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
گونهشناسی منارههای منفردتحلیل ویژگیهای هندسی فرمی در گونهشناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: منارههای منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]
م
مجتمع مسکونیاصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
مجتمع های مسکونیواکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
محتوای آموزشبررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
مدارس معماریتجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
مدرنیزاسیونتحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
مدل ارزشها و عوامل سازندة منظر (FVFL)چارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
مراتب تهیانتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
مسکن معاصرارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
مسکن مهر پردیسبرنامهریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایتمندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
معلم و شاگردوجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
معماریتبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
معماریبررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
معماریانتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
مقیاس عملکردیطبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
منارهبررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
منظر شهری تاریخی (HUL)چارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
موضوع طراحیبررسی کاربرد روشهای نظریۀ زمینهای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
ن
نرخ شهرنشینیتبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
نظام سازهایبررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازهای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
نظریة داده بنیادتبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
نظریة زمینه ایعوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
نظریة نقد معمارینظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
نظریۀ زمینهایبررسی کاربرد روشهای نظریۀ زمینهای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
نقد معمارینظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
نقدِ نقد معمارینظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
نور روزارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالنهای مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانههای دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]
و
وجوهبررسی کاربرد روشهای نظریۀ زمینهای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
ویژگیهای هندسیتحلیل ویژگیهای هندسی فرمی در گونهشناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: منارههای منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]
ه
هدف آموزشبررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
هسابرنامهریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایتمندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
هندسة پنهانبررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازهای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
هندسة محیط ساخته شدهتأثیر ویژگیهای هندسی عرصههای شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلانشهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
هنرجویان معماریفرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد