آرشیو دفتر فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
اسلامی، سیدغلامرضا و رضا نقدبیشی. «مدلسازی راهبردی ساختاری دانشکدة معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با اقتباس از تجربیات گذشته»، در مجلة آرمانشهر، ش 9 (زمستان 1391)، ص 1-17.
اکبریان، مجتبی و محبوبه شریف مهرآبادی. «شناسایی مؤلفههای هویتبخش به فضاهای آموزشی بر اساس دیدگاه اسلامی؛ مطالعة موردی دانشکده هنر و معماری یزد»، در مجموعه مقالات منتخب اولین همایش ملی معماری و شهرسازی اسلامی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، 1390، ص 241-276.
ایمانی جاجرمی حسین و مهدی مسعودیان. «سکونتگاههای جدید و بازتولید نابرابری اجتماعی (تجربة زیستة ساکنان مسکن مهر صدرای شیراز)»، در مجلة مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دورة 8، ش 1 (بهار 1398). ص 199-222.
پالمر، ریچارد. علم هرمنوتیک، ترجمة محمدسعید حنایی، تهران: هرمس، 1377.
جوان فروزنده، علی و قاسم مطلبی. «مفهوم حس تعلق به مکان و عوامل تشکیلدهندة آن»، در مجلة هویت شهر، ش 8، (بهار و تابستان 1390)، ص 27-37.
حجت، مهدی. میراث فرهنگی در ایران، سیاستها برای یک کشور اسلامی، تهران: سازمان میراث فرهنگی، 1380.
حیدری، علیاکبر و سیدعباس یزدانفر و نازگل بهدادفر. «ارائة مدلی برای تبیین پارامترهای تأثیرگذار در معنای مکان در محیطهای آموزشی؛ نمونة موردی: مقایسة معنای مکان در دانشکدة معماری و غیرمعماری»، در مجلة انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، ش 5 (بهار و تابستان 1392)، ص 49-62.
خدابخشی، سحر و دیگران. «بررسی سیر تحول فضای معماری مدارس بر اساس ارزیابی نقش نظام آموزشی حاکم بر آنها؛ نمونة موردی: مدرسة سپهسالار، دارالفنون و دبیرستان البرز»، در باغ نظر، ش 37 (بهمن 1394)، ص 61-74.
رحیمی، لیلا و بهنام قاسمزاده. «تبیین و ارزیابی مؤلفههای مؤثر بر کیفیت فضای دانشکدههای معماری از دیدگاه دانشجویان، مطالعهای در دانشکدههای معماری دانشگاههای تبریز، هنر اسلامی و آزاد تبریز»، در دوفصلنامة مرمت و معماری ایران، ش 11 (بهار و تابستان 1395)، ص 77-90.
شرقی، علی. «تأثیر کیفیت منظر پردیس دانشگاهی بر کاربرد آموزشی آن؛ تحلیل کارکردی نظریة بازسازی تمرکز ذهنی و مطالعة دانشجویان در فضای باز»، در مجلة باغ نظر، ش 18 (پاییز 1390)، ص 51-62.
طباطبائی ابراهیمی، سیدعلی و زهره تفضلی. «روایتِ خانه: روشی برای فهم و بازنمایی مطلوبیتِ تجربة زیسته در خانه»، در نشریه مطالعات معماری ایران، ش 14 (پاییز و زمستان 1397)، ص 125-147.
علیالحسابی، مهران و سعید نوروزیان ملکی. «مدارس معماری، مکان آموزش یا محل تعلیم؟ نگاهی به تجربه آموزش طراحی معماری»، در سومین همایش آموزش معماری، 1387، ص 291-311.
فلامکی، محمدمنصور. باززندهسازی بناها و شهرهای تاریخی، تهران: دانشگاه تهران، 1386.
کشمیری، هادی و ویدا عیسیخانی و محمدرضا بمانیان. «بررسی تأثیر ایجاد کاربری مناسب در بهبود کارکرد اقتصادی بناهای باارزش فرهنگیـ تاریخی و جلوگیری از تخریب و فرسودگی بافت تاریخی شهر شیراز؛ نمونة موردی: مجموعة پاکیاری»، در مجلة آرمانشهر، ش 19 (تابستان 1396)، ص 143-152.
گال، مردیت و دیگران. روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمة احمدرضا نصر و دیگران، 2ج، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1398.
معروفی، یحیی و موسی آداک. «بازنمایی تجارب زیستة دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتة علوم تربیتی در ارتباط با پدیدة تغییر رشته (مطالعهای پدیدارشناسی)»، در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، ش 20 (زمستان 1396)، ص 33-55.
نژادابراهیمی، احد و علیاصغر شریفی سردرود. عملکرد و رویکرد در تغییر کاربری تطبیقی بناهای تاریخی، قزوین: انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین، 1398.
نژادابراهیمی، احد و مهدی نارنگی و حامد بیتی و قهرمان سلویکینژاد و باقر پورجواد اصل. «طرح مطالعات و پژوهش برای ارائه الگوی طرح مرمت و بازسازی خانههای تاریخی تبریز؛ مطالعه موردی خانه تاریخی صدقیانی»، در مدیریت پژوهش دانشگاه هنر اسلامی تبریز، 1393.
واعظی، احمد. درآمدی بر هرمنوتیک، تهران: پژوهشکده فرهنگ و اندیشه معاصر، 1380.
همتی، رضا و اکرم بیات. «مطالعة پدیدارشناختی تجربة زیستة دانشجویان از فرایند نگارش پایاننامه»، در راهبرد فرهنگ. ش 43 (پاییز 1397)، ص 89-122.
Altman, I. & B. Rogoff. “World Views in Psychology: Trait, Interactional, Organismic and Transactional Perspectives”, in D. Stokols & I. Altman (Eds.), Handbook of Environmental Psychology, Vol. 1 (1987), New York: Wiley, pp. 245-281.
Amerigo, Maria & Juan Ignacio Aragones. “A Theoretical and Methodological Approach to the Study of Residential Satisfaction”, in Journal of Environmental Psychology, 17 (1997), pp. 47–57.
Amerigo, Maria & Juan Ignacio Aragones. “Residential satisfaction in council housing”, in Journal of Environmental Psychology, 10(4) (1990), pp. 313-325..
Canter, David. The Psychology of Place, London: The Architectural Press, 1971.
Cho, Hichang & Geri Gay & B. Davidson & A. Ingraffea. “Social Networks, Communication Styles, and Learning Performance in a CSCL Community”, in Computers & Education, 49 (2007), pp. 309-329.
Fraser, Barry & AFL. Wong & DJ. Young. “A Multilevel Analysis of Learning Environments and Student Attitudes”, in Educational Psychology, 17 (1997), Taylor & Francis, 1997, pp. 449-468.
Fraser, Barry & DL. Fisher. “Validity and Use of the School-Level Environment Questionnaire”, in ERIC ED318757, N/A. Australia, 1990.
Fraser, Barry. “Classroom Environment Instruments: Development, Validity and Applications”, in Learning Environments Research, 1 (1998), pp. 7–34.
________ . “Learning Environments Research: Yesterday, Today and Tomorrow”, in Studies in Educational Learning Environments: An International Perspective, Curtin University of Technology, Australia, 2002, pp. 1-25.
Gilford, Robert. Environmental Psychology, Principles and Practice, Second Edition, Allyn & Bacon.. 1996.
Kurt, Sevinc. “An Analytic Study on the Traditional Studio Environments and the Use of the Constructivist Studio in the Architectural Design Education”, in Procedia: Social and Behavioral Sciences, Vol. 1, No. 1, 2009, pp. 401-408.
________ . “Assessing the Quality of Architecture Schools”, in Springer Netherlands, Vol. 2, Supplement 1, 2018.
Nasar, Jack L. The Evaluative Image of the City, SAGE Publications, 1998.
Simonsen, B. & S. Fairbanks & A. Briesch & D. Myers & G. Sugai. “Evidence-based Practices in Classroom Management: Considerations for Research to Practice”, in Educ Treat Child, 31(3) (2008), pp. 351-380.
Stokols, Daniel & S.A. Shumaker. “The Psychological Context of Residential Mobility and Well-being”, in Journal of Social Issues, 38(3) (January 1982), pp. 149-171.
Umphrey, Laura R. & J.A. Wickersham & J.C. Sherblom. “Student Perceptions of the Instructor’s Relational Characteristics”, The Classroom Communication Experience, and the Interaction Involvement in Face-to-face Versus Video Conference Instruction, Communication Research Reports. Vol. 25, Issue 2, 2008, pp. 102-114.
Yang, Zheng & Burcin Becerik-Gerber & Laura Mino. “A Study on Student Perceptions of Higher Education Classrooms: Impact of Classroom Attributes on Student Satisfaction and Performance”, in Building and Environment, 70 (2013), pp. 171-188.