استراوس، انسلم و جولیت کربین. مبانی پژوهش کیفی؛ فنون و مراحل تولید نظریة زمینهای، ترجمة ابراهیم افشار، تهران: نشر نی، 1397.
امامی، حسن و محمد اقدسی و عباس آسوشه. «یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی»، در نشریة پژوهش در پزشکی، دورة 33، ش 2 (تابستان 1388)، ص 102-111.
بارکر، کریس و نانسی پیسترانگ و رابرت الیوت. مبانی و روشهای پژوهش در روانشناسی، ترجمة مهدی طاهری و سجاد امینیمنش، تهران: ارسباران، 1396.
ثقفی، محمودرضا. «یک مدل جامع مرکب برای آموزش معماری: تلفیقی از محیطهای یادگیری حضوری و مجازی»، در نشریة علمیـ پژوهشی فناوری آموزش، دورة 9، ش 4 (تابستان 1394)، ص 253-263.
دلاور، علی. مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: انتشارات رشد، 1396.
شورای عالی برنامهریزی گروه هنر. مشخصات کلی برنامه و شرح دروس دورة کارشناسی مهندسی معماری، تهران: وزارت عتف، 1384.
کیان، مریم. «چالشهای آموزش مجازی: روایت آنچه در دانشگاه مجازی آموخته نمیشود»، در مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی، دورة 5، ش 3 (پاییز 1393)، ص 11-22.
گروت، لیندا و دیوید وانگ. روشهای تحقیق در معماری، ترجمة علیرضا عینیفر، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1391.
گروه معماری دانشگاه شهید بهشتی. اطلاعیة ویژة شیوع کویدـ 19، تهران: گروه معماری دانشکده معماری و طراحی شهری، 1398.
Abbasi, Neda & Nadine Adams & Ergun Gide & Darryl O’Brien & Peter Lawrence. “Online Delivery of Architecture and Building Design Studios: a Case Study of Central Queensland University”, in Engaging Architectural Science: Meeting the Challenges of Higher Density: 52nd International Conference of the Architectural Science Association, 2018pp. 469-475.
Achten, Henri & Krzysztof Koszewski & Bob Martens. “What Happened after the ‘Hype’ on Virtual Design Studios? Some Considerations for a Roundtable Discussion”, in University of Ljubljana (ed.), Proceedings of the 29th International eCAADe Conference, Ljubljana, september 2011, pp. 23-32.
Ahmad, Linda & Marco Sosa & Karim Musfy. “Interior Design Teaching Methodology During the Global COVID-19 Pandemic”, in Journal Interiority, Vol. 3, No. 2 (summer 2020), United Arab Emirates, Zayed University, pp. 163-184.
Bitzer, Donald, L. “The PLATO Project at the University of Illinois”, in Engineering Education, Vol. 77, No. 3 (winter 1986), pp. 175-180
Charmaz, Kathy. Constructing Grounded Theory; a Practical Guide through Qualitative Analysis, London: Sage Publications, 2006.
Creswell, John. W. & J. David Creswell. Research Design, Los Angeles: Sage Publications, 2018
Dreyfus, Hubert L. “About the Internet: A Philosophical Look at the Internet”, Farsinezhad A. trans., Tehran: Saghi Publications, 2010, p. 20-85. [In Persian]
Grover, Robert & Alex Wright. “National Design Studio Survey: Initial Results”, Bath University, summer 2020.
Harasim, Linda. “Teaching and Learning On-line: Issues in Computer-mediated Graduate Courses”, in Canadian Journal of Educational Communication, Vol.16, No. 2 (spring1987), pp. 117-135.
Hart, Jennefer & Theodore Zamenopoulos & Steve Garner. “The Learningscape of a Virtual Design Atelier”, in The Journal of Learning and Teaching at the University of Greenwich, Vol. 2, No. 3 (2011), pp. 1-15.
Jason, Leonard. A. & Charles L. Gruder & Steven Martino & Brian. R. Flay & Richard B. Warnecke & Nathaniel Thomas. “Work Site Group Meetings and the Effectiveness of a Televised Smoking Cessation Intervention”, in American Journal of Community Psychology, Vol. 15, No. 1 (winter 1987), pp. 57-72.
Kanuka, Heather & Terry Anderson. “Ethical Issues in Qualitative E-learning Research”, in International Journal of Qualitative Methods, Vol. 6, No. 2 (2007), pp. 1-14.
Koskinen, Kaj Untamo & Pekka Pihlanto & Hannu Vanharanta. “Tacit Knowledge Aacquisition in a Project Work Context”, in International Journal of Project Management, 21(4) (2003), pp. 281-290.
Masdéu, Marta & Josep Fuses. “Reconceptualizing the Design Studio in Architectural Education: Distance Learning and Blended Learning as Transformation Factors”, in International Journal of Architectural Research, Vol. 11, No. 2, (summer 2017), pp. 6-23.
Salama, A.M. & N. Wilkinson. “Introduction: Digital Technologies and the Studio”, in A. M. Salama & N. Wilkinson (Eds.), Design Studio Pedagogy: Horizons for the Future, Gateshead: The Urban International Press, 2007, pp. 309- 311.
Stodel, Emma J. & Terrie Lynn Thompson & Colla J. MacDonald. “Learners' Perspectives on What is Missing from Online Learning: Interpretations through the Community of Inquiry Framework”, in International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 7, No. 3 (2006), pp. 1-24.
Vosinakis, Spyros & Panayiotis Koutsabasis. “Interaction Design Studio Learning in Virtual Worlds”, in Journal Virtual Reality, vol. 17 (2013), pp. 59-75..