طراحی معماری به عنوان یک فعالیت اجتماعی واجد خصوصیاتی است که وقتی مورد توجه قرار گرد در آموزش آن نیز تأثیراتی خواهد داشت.مطالعات موردی و میدانی در دفاتر معماری موید این نکته است که تصمیم گیری های طراحی به نوعی یک "مهارت اجتماعی" است.معماران و دانشجویان معماری باید یاد بگیرند که بتواند در این زمینه اجتماعی فعالیت کنند. این مقاله مشکلات عمده طراحی عملی حرفه ای شامل: تعادل در طراحی, تعدد بازیگران، بلاتکلیفی حرفه ای، کشف دائمی طرح ، نتیجه شگفت انگیز و پیامددار را مورد بحث قرار می دهد. این خصوصیات با مشکلات طراحی در دانشکده ها مقایسه و تفاوت های عمده بین آموزش و حرفه روشن میگردد. سپس توصیه های اولیه به منظور ارتباط بیشتر حرفه و آموزش در مهارت های اجتماعی طراحی ارائه خواهند شد.