تلخابی، محمود. «برنامهریزی درسی مبتنی بر مغز»، در مجلة علمی پژوهشی نوآوریهای آموزشی، ش 26 ( 1387)، ص 127-150.
دانشگرمقدم، گلرخ. «فهم مسئلة طراحی در امر آموزش معماری، بررسی مؤلفههای مؤثر بر فهم کافی از مسئلة طراحی بهعنوان آغازگاهی برای طراحان مبتدی»، در نشریه هنرهای زیبا، ش 37 (1388)، ص 59-68.
رحمانی، آزاد و دیگران. «مقایسة تأثیر آموزش بر مبنای نقشه مفهومی با روش تلفیقی بر یادگیری درس فرایند پرستاری»، در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ش 17 (بهار و تابستان 1386)، ص 19-49.
سیف، علیاکبر. روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: آگاه، 1395.
عابدی، جمال. «خلاقیت و شیوهای نو در اندازهگیری آن»، در پژوهشهای روانشناختی، دورة 1، ش 2 (تابستان 1372)، ص 46-54.
لنگ، جان تی. آفرینش نظریة معماری: نقش علوم رفتاری در طراحی محیط، ترجمة علیرضا عینیفر، تهران: دانشگاه تهران، 1394.
محزونزاده بوشهری، فاطمه. «رابطة بین مهارت حل مسئله و خلاقیت دانشجویان با نقش واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی: مدلیابی معادلات ساختاری»، در فصلنامة علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دورة 6، ش 4 (بهار 1396)، ص 27-50.
ــــــــ . «نقش میانجیگری خودکارآمدی در ارتباط بین مهارت حل مسئله و هوش فرهنگی»، در فصلنامة علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ش 27 (پاییز 1395)، ص 193-208.
محمدی، فریده و علی صاحبی. «بررسی سبک حل مسئله در افراد»، در مجلة علوم روانشناختی، سال اول، ش 1 (1380)، ص 24- 42.
محمودی، سیدامیرسعید. «تفکر در طراحی: معرفی الگوی تفکر تعاملی در آموزش طراحی»، در مجموعه مقالات دومین همایش آموزش معماری بررسی چالشها، جستجوی راهکارها، تهران: دانشگاه تهران، نگاه امروز، 1384.
ــــــــ . «تفکر در طراحی»، در مجموعه مقالات دومین همایش آموزش معماری، به کوشش سیدامیرسعید محمودی، تهران: نگاه امروز، 1382، ص 219-230.
مصرآبادی، جواد و اسکندر فتحی آذر و نگار استوار. «اثربخشی ارائه و ساخت فردی و ساخت گروهی نقشههای مفهومی بهعنوان یک راهبرد آموزشی»، در فصلنامة نوآوریهای آموزشی، سال 4، ش 13 (پاییز 1384)، ص 9-31.
ندیمی، حمید. آموزش معماری، سلسله مباحث دروس دورة دکتری، دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، 1385.
ــــــــ . طراحان چگونه میاندیشند: ابهامزدایی از فرایند طراحی، تهران: دانشگاه شهیدبهشتی، 1392.
Aein, F. “Midwifery Students’ Experiences of Problem Solving Based Interprofessional Learning: A Qualitative Study”, in Women and Birth, 31(6) (2018), pp. 374-379.
Bloom, S.B. & J.T. Hasting & G.F. Madams. Handbook of Formative and Summative Evolution of Student Learning, New York: McGraw-hill, 2011.
Buldua, ME. & NI. Buldub. “Concept Mapping as a Formative Assessment in College Classrooms Measuring Usefulness and Student Satisfaction”, in Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2 (2) (2010), pp. 2099–2104.
Brody, N. “A Plea for the Teaching of Intelligence: Personal Reflections”, in Intelligence, 42 (2014), pp. 136-141.
Cassidy, T. & C. Long. Problem-solving style, stress and psychological illness: Development of a multifadtorial measure. British journal of Clinical Psychology, (35) (1996), pp. 265-277.
Freeman, Lee A. & Leonard M. Jessup. “The Power and Benefits of Concept Mapping: Measuring Usefulness, Ease of Use, and Satisfaction”, in International Journal of Science Education, 26(2) (2004), pp. 169-151.
Kane, M. & W.M.K. Trochim. Concept Mapping for Planning and Evaluation (Thousand Oaks), CA: Sage, 2007.
Kinchin, I.M. “Concept Maping, Power Point, and Pedagogy of Access”, in Journal of Biology Education, Vol. 40, No. 2 (2006), pp. 83-79,
Liu, Chin & Juho Kim & Hao-Chuan Wang. “Concept Scape: Collaborative Concept Mapping for Video Learning”, in Proceeding of the 2018 Confrence, 2018.
Mattingly, A. Mind and Method: An Examination of Cognitive Activities in the Design Process, Unpublished Master’s Thesis, Colorado State University, Fort Collins, CO, 2011.
Nesbit, John C. & Angela Sandmann & Marion Haugwitz. Cognitive Ability and the Instructional Efficacy of Collaborative Concept Mapping, a Research Group and Graduate School Teaching and Learning of Science, Department of Biology Education, University of Duisburg, 2010.
Ramires, MS. “Concept Maps an Essential Tool for Teaching and Learn”, in Sciene Focus on Learning Problems in Mathematics, 28(3-4) (2006), pp. 32-57.
Roessger, Kevin M. & Barbara J. Daley & Duaa A. Hafez. “Effects of Teaching Concept Mapping Using Practice, Feedback, and Relational Framing”, in Learning and Instrution, 54 (2018), pp. 11-21.
Torrance. E.P. “Teaching for Creativity”, in S.G. Isaken (Ed.), Frontiers of Creativity Research: Beyond the Basics, Buffalo, NY: Berly limited, 1999, pp. 189-215.
Tosuncuoglu, I. “Place of Critical Thinking in EFL”, in International Journal of Higher Education, 7(4) (2018), pp. 26-32.
Tumen, S. & M. Taspinar. “The Effect of Concept Map on Student Achievement in Language Teaching”, in Paper presented at the International Educational Technology (IETC) Conference (7th, Nicosia, Turkish Republic of Northern Cyprus, May 3-5, 2007), 2006, pp. 375-382.
Turnbull, M. & A. Littlie & M. Allan. “Creativity Send Collaborative Learning and Teaching Strategies in Thedrsign Discrippling Indication”, in Arts Education Policy Review, 111 (2010), pp. 52-62.
Woolfolk, A.E. Educational Psychology, Boston: Allyn and Bacon, 2004.
Yamada, M. “Task Proficiency and L1 Private Speech”, in International Review o Applied Linguistics in Language Teaching (IRAL), 43(2) (2005), pp. 81-108.
Zele, E.V. & W. Wieme. “Improving the Usefulness of Concept Maps as a Research Tool for Science Education”, in International Journal of Science Education, 26(9) (2004), pp. 1043-1064.