آراسته، حمیدرضا. «میانرشتهایها در آموزش عالی»، در فصنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ش 2 (یهار 1388), ص 25-40.
برزگر، ابراهیم. «تاریخچه، چیستی و فلسفه پیدایی علوم میانرشتهای»، در فصنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی, ش 1 (زمستان 1387)، ص 37-56.
تقیپور ظهیر، علی. «دیسیپلینها و محتوای برنامة درسی»، در فصلنامة تعلیم و تربیت، ش 13 و 14 (بهار و تابستان 1367)، ص 62-70.
خورسندی طاسکوه، علی. «میانرشتگی و مسائل آن در آموزش عالی»، در فصنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ش 2 (بهار 1388)، ص 85-102.
رهادوست، بهار. «رویکرد بینرشتهای و مطالعات ادبی»، در مجلة زیباشناخت, ش 9 (1382), ص 195-202.
طلوع آشتیانی، شاهین و مجید ضیائی. «آسیبشناسی و ارائه الگوی آموزش درس طرح مرمت و احیای بناهای تاریخیـ فرهنگی در دورة کارشناسی»، در فصلنامة آموزش مهندسی ایران، ش 44 (زمستان 1388)، ص 131-151.
عطاری، مهشید. «جایگاه علم و فناوریهای نوین (بهویژه فناوری نانو) در نگهداری و حفاظت از میراث فرهنگی با رویکرد نظامهای بینرشتهای»، در نشریة مرمت و پژوهش, ش 4 (بهار و تابستان 1387)، ص 7-22.
پورعزت، علیاصغر و آرین قلیپور. «توسعة رویکرد مسئلهمحوری در مطالعات میانرشتهای»، در فصلنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ش 3 (تابستان 1388)، ص 127-140.
کریمی خوزانی، علی. «مروری بر مفهوم، روش اجرایی و الزامات سازمانی رویکرد مسئلهمحوری»، در فصلنامة توسعة سازمانی پلیس، ش 39 (بهمن و اسفند 1390)، ص 107-128.
کشاورز، محسن. «پیشینة آموزش مرمت در ایران»، در گلستان هنر, ش 12 (ویژهنامة تابستان 1387)، ص 133-138.
ــــــــ . ارائة الگوی برنامه درسی رشته کارشناسی مرمت بناهای تاریخی، جهت ارتقای توانمندیهای دانشجویان، مطابق با نیازهای حوزه عمل در مرمت بناهای تاریخی ایران، رسالة دکتری رشتة مرمت و احیای بناهای تاریخی، استادان راهنما: عبدالله جبلعاملی و فاطمه مهدیزاده، دانشگاه هنر اصفهان، 26 تیر 1396.
مستقیمی، مهدیه السادات. «بررسی تطبیقی نظریة ابن سینا در باب طبقهبندی علوم»، در فصلنامة پژوهشهای فلسفیـ کلامی، ش 37 (پاییز 1387)، ص 175-198.
سلیمی، جمال و حسن ملکی و محمود مهرمحمدی. «ارائة الگوی مطلوب طراحی برنامة درسی بینرشتهای کارشناسی علوم اجتماعی»، در پژوهشهای برنامة درسی, ش 2 (پاییز و زمستان 1390), ص 105-130.
ملکی، حسن و جمال سلیمی. «از نظام دیسیپلینی تا رویکرد بینرشتهای در برنامة درسی آموزش عالی»، در فصلنامة مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, ش 1 (بهار و تابستان 1389), ص 65-95.
مهرمحمدی، محمود. «ملاحظات اساسی در باب سیاستگذاری توسعة علوم میانرشتهای در آموزش عالی»، در فصلنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی, ش 3 (تابستان 1388), ص 1-18.
نصر، احمدرضا و هدایتالله اعتمادیزاده. «نگاهی کلی به برنامة درسی میانرشتهای»، در فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی, ش 3 (تابستان 1388), ص 19-65.
یوکیلتو، یوکا. تاریخ حفاظت معماری، ترجمه محمدحسن طالبیان و خشایار بهاری. تهران: نشر روزنه، 1387.
Augsburg, Tanya. Becoming Interdisciplinary: An Introduction to Interdisciplinary Studies, 2nd Edition, Kendall/ Hunt publishing, Dubuque, IA, 2006.
Feilden, Bernard M. Conservation of Historic Buildings, Elsevier, 2003.
Hutchings, Jeremy. “Developing an Accountable System of Conservation-Restoration Education at Oslo University through the Use of Learning Outcomes”, in Journal of Conservation-Restoration Education, 2 (2009), pp. 4-15.
ICOMOS. GUIDELINES FOR EDUCATION AND TRAINING IN THE CONSERVATION OF MONUMENTS, Colombo, Sri Lanka: ENSEMBLES AND SITES, 1993.
Jokilehto, J. “An International Perspective to Conservation Education”, in Built Environment, 33(3) (2007), pp. 275-286.
Kealy, Loughlin. “Teaching/ Thinking/ Learning/ Doing Conservation and Creativity in Architectural Education”, in Workshop on Conservation: Teaching Conservation/ Restoration of the Architectural Heritage: Goals,Contents and Methods, Genoa, 18-20 October 2007. pp. 41-48.
Napoleone, Lucina. “Teaching History and Theory of Conservation/ Restoration”, in Paper presented at the Teaching Conservation/ Restoration of the Architectural Heritage Goals, Contents and Methods, 2008.
Orbasli, Aylin. “Training Conservation Professional in the Middle East”, in Built Environment, 33(3) (2007), pp. 307-322.
Palmer, C.L. Work at The Boundaries of Science, Information and Interdisciplinary Research Process, Kluwer Academic Publication, 2001.
Wouters, Jan. “Protecting Cultural Heritage: Reflections on the Position of Science in Multidisciplinary Approaches”, in Chemistry International, 30(1) (2008).
http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/newsletters/20_3/gcinews8.html Augsburg, Tanya. Becoming Interdisciplinary: An Introduction to Interdisciplinary Studies, 2nd Edition, Kendall/ Hunt publishing, Dubuque, IA, 2006.
Feilden, Bernard M. Conservation of Historic Buildings, Elsevier, 2003.
Hutchings, Jeremy. “Developing an Accountable System of Conservation-Restoration Education at Oslo University through the Use of Learning Outcomes”, in Journal of Conservation-Restoration Education, 2 (2009), pp. 4-15.
ICOMOS. GUIDELINES FOR EDUCATION AND TRAINING IN THE CONSERVATION OF MONUMENTS, Colombo, Sri Lanka: ENSEMBLES AND SITES, 1993.
Jokilehto, J. “An International Perspective to Conservation Education”, in Built Environment, 33(3) (2007), pp. 275-286.
Kealy, Loughlin. “Teaching/ Thinking/ Learning/ Doing Conservation and Creativity in Architectural Education”, in Workshop on Conservation: Teaching Conservation/ Restoration of the Architectural Heritage: Goals,Contents and Methods, Genoa, 18-20 October 2007. pp. 41-48.
Napoleone, Lucina. “Teaching History and Theory of Conservation/ Restoration”, in Paper presented at the Teaching Conservation/ Restoration of the Architectural Heritage Goals, Contents and Methods, 2008.
Orbasli, Aylin. “Training Conservation Professional in the Middle East”, in Built Environment, 33(3) (2007), pp. 307-322.
Palmer, C.L. Work at The Boundaries of Science, Information and Interdisciplinary Research Process, Kluwer Academic Publication, 2001.
Wouters, Jan. “Protecting Cultural Heritage: Reflections on the Position of Science in Multidisciplinary Approaches”, in Chemistry International, 30(1) (2008).
http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/newsletters/20_3/gcinews8.html