ابوالحسنی، زینب. «مروری بر پیشگیری و درمان بیماریهای روانی از دیدگاه طب سنتی ایران»، در فصلنامة تاریخ پزشکی، ش 14 (بهار 1392)، ص 135-152.
آدلر. آلفرد. شناخت طبیعت انسان، ترجمة طاهره جواهرساز، تهران: رشد، 1379.
اطلاعات گروه معماری دانشگاه کاشان، 1395.
البخاری. ابوبکر ربیع بن احمد الاخوینی. هدایة المتعلمین فی الطب، ترجمة جلال متینی، مشهد: دانشگاه مشهد، 1344.
بهبودیان. جواد. آمار و احتمال مقدماتی، مشهد: آستان قدس، 1388.
جندقی. غلامرضا. «کدام آزمون آماری را انتخاب کنیم»، در مدیریت فرهنگ سازمانی، ش 6 (پاییز 1383)، ص 111- 122.
چامورو، توماس. تفاوتهای فردی، ترجمة سیدیحیی محمدی، تهران: نشر روان، 1393.
حجت، عیسی. «آموزش خلاقـ تجربه»، در هنرهای زیبا، ش 18 (تابستان 1383)، ص 25-36.
ــــــــ . مشق معماری، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1390.
خیراندیش، حسین. انواع مزاج: خلاصهای از مزاجشناسی از دیدگاه طب سنتی اسلامی، قم: ابتکار دانش، 1389.
دورک، دانا پی. برنامهدهی معماری، ترجمة سیدامیرسعید محمودی، تهران: دانشگاه تهران، 1391.
سرفصل مصوب درس کارگاه طرح معماری یک، 1377.
سیف، علیاکبر. اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، تهران: نشر دوران، 1394.
ــــــــ . روانشناسی پرورشی نوین، تهران: نشر دوران، 1391.
شمس اردکانی، محمدرضا و دیگران. «امور طبیعیه و ارکان در مکتب طب ایرانی»، در طب سنتی اسلام و ایران، ش 4 (زمستان 1389)، ص 315- 322.
شمس اسفندآباد، حسن. روانشناسی تفاوتهای فردی، تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1393.
شریف، حمیدرضا. «تعامل مدرس و دانشجو در کارگاه طراحی معماری»، در آموزش مهندسی ایران، ش 64 (زمستان 1393)، ص 23-38.
شیخ الرئیس، ابوعلی سینا. ترجمة قانون در طب، کتاب اول مبانی و کلیات طب، تحقیق و ترجمة علیرضا مسعودی، تهران: نشر مرسل، 1386.
ــــــــ . ترجمة قانون، ترجمة عبدالرحمن شرفکندی، ج1، تهران: سروش، 1389.
عبداللهزاده، محمدمهدی. معماری طبایع: پروردن رویکردی دربارة نسبت انسان و محیط مصنوع بر مبنای طبیعیات ابن سینا، پایاننامة دکتری معماری، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده معماری و شهرسازی، 1395.
عینیفر، علیرضا و دیگران. «پرورش توانایی طراحی طراحان مبتدی معماری»، در هنرهای زیبا، دورة 17، ش 4 (زمستان 1391)، ص 17-28.
گنجی، حمزه. روانشناسی تفاوتهای فردی، تهران: نشر بعثت، 1392.
لاوسون، برایان. طراحان چگونه میاندیشند، ترجمة حمید ندیمی، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، 1392.
محمودی، سیدامیرسعید. «برنامهدهی معماری یک ضرورت برای طراحی»، در هنرهای زیبا، ش 44 (زمستان 1389)، ص 77-85.
ــــــــ . «چالشهای آموزش طراحی معماری در ایران»، در هنرهای زیبا، ش 12 (زمستان 1381)، ص 70-79.
مصباح، محمدتقی. آموزش فلسفه، ج 2، 2 ج، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت چاپ و نشر بین الملل، 1391.
مهدی، رضا و مجید مهدی. «ارتقای کیفیت آموزش دروس مهندسی از طریق تقویت رکن چهارم نظام یاددهیـ یادگیری»، در آموزش مهندسی ایران، ش 44 (زمستان 1388)، ص 17-35.
ندیمی، حمید. «آموزش علوم مهندسی یا طراحی مهندسی: تأملی در آموزش مهندسی در ایران»، در آموزش مهندسی ایران، ش 56 (زمستان 1391)، ص 1-16.
ندیمی، حمید. «آموزش معماری، دیروز امروز فردا»، در فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش 13و14 (بهار و تابستان 1375)، ص 13-46.
وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دفتر برنامهریزی آموزش عالی. رشتههای مصوب، گروه هنر، کارشناسی پیوسته، مهندسی معماری، 1377.
وزارت علوم تحقیقات و فناوری. سرفصل مصوب دورة کارشناسی ناپیوستة مهندسی معماری.
Cross, Nigel. “The Nature and Nurture of Design Ability”, in Design Studies, Vol. 11, Issue 3 (1990), pp. 127-140.
Lawson, Bryan. How Designers Think, Elsevier, 2005.
Arnova, Mattias. “Reflections on Concept of Design Ability: Telling Apples from Pears”, in Learning and IT, Spring 2002. Department of Computer & Information Science, Linköpings universitet, Sweden.
Durling, David, et al. “Personality and Learning Preferences of Students in Design and Design-related Disciplines”, IDATER 96 Loughborough University, 1996, pp. 1-7.
www.buali.ir
www.crlt.umich.edu.com
www.Tabaye.ir
www.tabib-khorasan.ir
www.tandorostan.org
www.timpub.com